National Park Pha Taem - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Helma/Floor Marijke/Will - WaarBenJij.nu National Park Pha Taem - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Helma/Floor Marijke/Will - WaarBenJij.nu

National Park Pha Taem

Blijf op de hoogte en volg Helma/Floor Marijke/Will

24 Oktober 2012 | Nederland, Haarlem

22/10 Eerat naar het Pha Taem het National park door erosie enorma zandstenen op elkaar. Ze lijken op paddestoelen en paraplui's .Het park is 340km groot de grens is Khong Rivier tussen Thailand en Laos. De hoge plateau en de diepe kloven is het resultaat van een breuk in de aardkorst.
Met een lange trap zijn we naar beneden gegaan en hebben 300 historische tekeningen geziente. Vissenvallen,schildpadden olifanten en kruiken.
Weer een toetje van de chauffeur 2 watervallen Sang Chan is uniek omdat het water stroomt door een bergtunnel naar benede. Het water dat stoot tegen de tunnel en komt terecht in de poel en lijkt dan op de maan. De andere waterval was groter maar niet zo bijzonder. Wel veel Thaise mensen die heerlijk in het water aan het poedelen waren wel met de kleding aan.
Wij hebben 2 nachten geslapen in een prachtig resort wat lijkt op een paradijs een en al bloemen.
23/10 Vandaag 380km rijden naar Khon Koen. Onderweg gestopt in Yasothon waar we de tempel bekeken hebben van de voetdruk van Boeddha . In een lokaat eettentje aan de kant van de weg hebben wij gegeten. Sam Tam salade met chilipeper, plan tord,phak,gai yahng en khava phat. Ra ra wat is dat? maar ons heeft het heerlijk gesmaakt.
Aan de overkant van het eettentje hebben wij een pagode in Laotianse stijl gezien dat heet "Dhat Kaonoi. Het was een lange reis en kwamen in het donker thuis.Weer een groot hotel maar nu midden in de stad.

• 25 Oktober 2012 - 22:36

Natasja En Sander:

En hoe gaat het verder met de buikloop? na al dat exotisch eten ? Of totaal geen last van ? Klinkt prachtig allemaal.