Grand Palace - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Helma/Floor Marijke/Will - WaarBenJij.nu Grand Palace - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Helma/Floor Marijke/Will - WaarBenJij.nu

Grand Palace

Blijf op de hoogte en volg Helma/Floor Marijke/Will

15 Oktober 2012 | Nederland, Haarlem

Hallo Luitjes

Het is een heel avontuur om met een Tuk Tuk kris kras door de drukke staten van Bangkok te rijden. Vandaag eerst de bloemmarkt bezocht daarna weer levensgevaarlijk ineenTuk Tuknaar het Grand Palace en de tempel van de heilige Buddha bezocht.De Buddha is gemaakt van een blok groene Jade die op een gouden traditionele troon zit. Elke drie seizoenen (zomer regen en winter seizoek) wordt de Buddha door de koning meteen gouden en edelstenen versierd pak aangekleed.
Na al dit pracht en praal zagen wij de lucht steeds zwarter worden. Nita onze gids wilde toch met een longtail boot de rivier op en door de klong varen.
We waren nog maar net weg of het onweer en regen barsten los. Doodeng was het. Gelukkig gingen we schuilen onder een brug maar ook daar bleven we niet droog. Tot onze onderbroek aan toe waren we nat maar vreslijk gelachen. Helma en Will wel omdat zij achter Floor en Marijke zaten die de volle laag kregen.
De boot bracht ons uiteindelijk naar het restaurant aan het water waar wij konden opdrogen en lunchen.
Na een flinke wandeling door China Town zijn we met de stadsboot terug gegaan naar ons Hotel en daar het lekkere zwembad boven op het dak bezocht voor een lekkere plons.
Na deze zware dag hebben wij een flinke borrel verdiend op onze prachtige kamer.

• 15 Oktober 2012 - 15:32

Natasja En Sander:

wat fijn om wat van jullie te horen. Dan weet ik in ieder geval dat jullie veilig geland zijn en alles goed is. Klinkt zeker leuk en eng die avonturen. wij waren gisteren ook tot onze onderbroek toe nat ...werdt alleen niet meer droog !!! hahahahahaha. Jammer dat er nog geen foto`s te bezichtigen zijn ...dan maar aan alibaba en zn 40 rovers denken met goud en edelstenen , want in reallife kan ik me het niet zo goed bedenken.
    geniet ze en borrel ze.Dikke knuf uit herfstachtig nederland.
    ps dit is jullie eerste verslag uit thailand zelf.

• 15 Oktober 2012 - 17:03

Tom En Mar:

zoooooooooooo dat klinkt allemaal niet verkeerd. wel lekker solidair met Nederland wat de regen betreft. wat een lekker programma de eerste dag en wat een indrukken. dat is met recht je onderdompelen in een andere cultuur. geniet ze en we zien uit naar jullie verdere belevenissen.
    dikke knuffel van ons.

xx

• 16 Oktober 2012 - 13:22

Poli KNO:

Lieve allemaal,

Leuk, jullie eerste avonturen, zo kunnen we het meebeleven!
    We houden jullie scherp in de gaten, jeweetwel, Helma, net als tijdens de Olympische Spelen....
    Groetjes van Sandra, die gaat net weg, en wij blijven nog even, Karin, Anja, Elise, Michèle.
    Eten jullie lekker van de Thaise keuken? Durf je van de straatkraampjes te eten?
    Hier is Karin nog even........groetjes Michèle.
    Hoi Helma en Floor leuk om jullie berichtjes te lezen, geniet ervan!
    Veel plezier en blijf gezond!!
    Hallo hier Anja,
    Wat zullen jullie genieten van alles. En het eten is daar ook zoooooooo lekker!
    Echt leuk om jullie verhalen hier te kunnen lezen.
    Ik wens jullie nog heeeel veel plezier!!!
    Liefs van Anja

Hoi Helma,

Even een kort berichtje van mij. Wat leuk dat we toch nog even contact zo kunnen hebben. Lekker genieten met zn allen.

Groetjes,
    Elise

• 28 Oktober 2012 - 17:44

Cisca:

mooie verhalen, gelezen bij papa op de laptop. moet nu eten. ga thuis verder lezen. dikke kus. cis!!