Ubon Ratchathani - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Helma/Floor Marijke/Will - WaarBenJij.nu Ubon Ratchathani - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Helma/Floor Marijke/Will - WaarBenJij.nu

Ubon Ratchathani

Blijf op de hoogte en volg Helma/Floor Marijke/Will

21 Oktober 2012 | Nederland, Haarlem

Gisterenavond kwamen er drie bussen met Thaien in het hotel aan. Dat hebben we geweten, tijdens het eten werd er aan Karoke gedaan. De een zong nog valser dan de ander. Helaas hadden we geen oordoppen bij ons. Vanmorgen om 8 uur vertrokken en om negen uur de eerste tempel bezocht de Shiva tempel in Si Koraphoem. Nita onze gids is een klein opdondertje en heeft ook een kleine blaas daarom stoppen we om de haverklap bij een benzine station en natuurlijk ook een 7 eleven supermarkt voor haar zegeltjes.
Onze chauffeur wist nog een mooie tempel de Prasat Sa Khamphaeng Ya voor de tempel. In een kapel zat een wasse beeld op een stoel van een monnik in eerste instantie dachten we dat hij opgezet was maar hij lag erachter in een kist. Helma en Marijke hebben 100 bath geofferd voor een goede reis. Een Thaise familie wilden graag met ons op de foto. We zien nu wat het voordeel is van een particuliere chauffeur hij laat ons nog meer mooie plekjes zien, weet nog meer mooie tempels, en laat ons aan de kant van de weg zien hoe de rijst wordt geoogst. Stopt voor een veld met mooie
lotusbloemen en laat ons ook zien hoe een gong wordt gemaakt.
Als toetje kwamen we bij een groot complex waarop natuurlijk ook een mooie tempel stond met heel veel Boeddha. Te veel om alles te bevatten.
Nu zitten we in een resort, zo mooi, aan de mekong rivier tegen Laos aan.
Hier blijven we twee nachtjes slapen.

• 23 Oktober 2012 - 17:42

Mike En Karin:

Vandaag begonnen aan jullie verslag en wat klinkt het allemaal mooi. Zo leuk, het voelt alsof we meereizen. Geniet er van! Groetjes,
    Mike en Karin.

• 23 Oktober 2012 - 20:01

Maaike:

Hey lieverds

Wat een verhalen zeg, ik ben er vandaag maar eens even rustig voor gaan zitten om alle verslagen te lezen.
    Hebben jullie wel een vakantie gevoel? Volgens mij zijn jullie dagen zo vol gepland dat als jullie thuis komen jullie wel weer met vakantie kunnen gaan om alle indrukken te verwerken en uit te rusten van al dat gereis.
    Ik ben erg benieuwd naar alle foto's als jullie thius zijn want het klinkt als of het ene nog mooier is als het andere.
    Hier in Nederland zijn de dagen in ieder geval wat minder vol gepland, maar zeker niet minder rustig met de twee kleintjes haha.
    Tycho mist jullie. Elke keer als we bij papa en mama zijn en hij buiten in de tuin is gaat hij even kijken of jullie thuis zijn. Als hij jullie vervolgens niet ziet zegt hij:'' Floor en Hemmia kantie!''
    Aimy groet als kool. Ze gaat steeds meer glimlachen en het lukt haar ook steeds beter om je aan te kijken en je te volgen met haar ogen.
    Ik ga het nu even voor gezien houden want Aimy heeft honger!!

Ga nog lekker genieten daar van alle pracht en praal we blijven jullie reis volgen!
    tot snel!

Dikke kus
    Remco en Maaike
    =Tycho en Aimy=

• 23 Oktober 2012 - 20:13

Ellen :

Wat heerlijk zo. Leuk dat jullie zoveel zien waar andere toeristen niet komen. Dan zien jullie toch ook veel nieuws. Fijne reis nog en leuk om zo heerlijk mee te mogen lezen. Geniet er alle vier van. Groetjes Ellen

• 25 Oktober 2012 - 22:34

Natasja En Sander:

Zo zie je aan al het negatieve (extra geld betalen) zit ook een positieve kant ( dingen zien die je anders niet gezien had. En wie is er nu niet gek op zegeltjes sparen ......alle nederlanders ook, dus wel voor de gids sparen en niet stiekem zelf beginnen :).

• 25 Oktober 2012 - 22:34

Natasja En Sander: