Ayutthaya - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Helma/Floor Marijke/Will - WaarBenJij.nu Ayutthaya - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Helma/Floor Marijke/Will - WaarBenJij.nu

Ayutthaya

Blijf op de hoogte en volg Helma/Floor Marijke/Will

20 Oktober 2012 | Nederland, Haarlem

Ayutthaya is de tweede hoofdstad van thailand geheel omringt door water en ruim 500 ruin. het staat op de werelderfgoedlijst van Unesco. De eerste tempel was de Phra Mongkonbohit met een vergulden Boeddha van bijna 13 meter hoog. Het glimmende standbeeld werd in 1992opnieuwmet bladgoud bedekt. Door de Thaise bevolking werd er veel geofferd. Je voelt je nietig bij deze gouden Boeddha.Voor de tempel hebben we 2 vogeltjes los gelaten voor geluk.Marijke heeft d.m.v. stokjes in een koker naar de toekomst geschud . Het was de bedoeling dat er 1 stokje uit zal vallen.Het is toch gelukt om er 1 stokje uit te krijgen nr. 27 werd het, toekomst ziet er rooskleurig uit.
Daarna naar de wad phra mahathat een groot tempel complex. Prachtig het
hoofd van de boeddha dievastgegroeid in de wortel van een heilige boom (banyanboom). Helma en Floor hebben hun leven gewaagd om een hoge trap va een stupa te beklimmen voor een foto ondanks de hoogtevrees. Na de lunch hebben wij een boottocht gemaakt rondom Ayutthaya waar we nog meer tempels en mooie foto's hebben geschoten. het laatste stukje naar Surin hebben wij een laatste stop gemaakt bij een groot meer waar wij een prachtige zonsondergang gezien hebben. Zwemmen was er deze keer niet bij het werd een latertje deze dag.

• 25 Oktober 2012 - 22:30

Natasja En Sander:

Ik ben benieuwd wat de toekomst verteld heeft aan jullie. Staat 27 voor iets speciaals of moet je gewoon de lotto met nr.27 gaan spelen?