River Kwai - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Helma/Floor Marijke/Will - WaarBenJij.nu River Kwai - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Helma/Floor Marijke/Will - WaarBenJij.nu

River Kwai

Blijf op de hoogte en volg Helma/Floor Marijke/Will

18 Oktober 2012 | Nederland, Haarlem

Eindelijk uitgeslpaen tot 7.45 uur. Vandaag op de Bridge over the River Kwai gestaan met vele anere touristen. Om half 11 met de boemeltrein naar Nam Tok getuft. Op een houten bank in een natuurlijke airco gezeten (open ramen) niet alleen de bank van hout maar ook onze billen voelden als de bank. Onderweg prachtige natuur maar als je bedenkt hoe
het tot stand is gekomen dan wordt je wel even stil. Na de lunch, gelukkig niet meer in de boemeltrein terug maar in onze luxe auto met airco opweg naar Hellfire pass memorial. Het Thaise leger onderhoudt het memorial en de Australische club financieert het. Een groot gebied midden in de Jungel, waar je nog de originele bielzen van de spoorlijn ziet liggen. We waren er allemaal stil van. Dat je daar loopt,door de prachtige natuur, maar weet dat het duizenden levens heeft gekost gaat je niet in je kouden kleren zitten.Na een half uur te hebben gereden kwamen wij bij een mooie waterval waar de Thaise bevolking zich vermaakte in het water. Niet met een bikinie maar gewoon in hun dagelijkse kleding.
Gelukkig mooi weer (32) geen druppel.
Morgen vroeg op 6.30 uur hoe be doel je vakantie? Op naar Ayuttha.

• 18 Oktober 2012 - 17:18

Natasja En Sander:

Uitslapen .... nou dat niet echt bij jullie. Maarja als je wat moois wilt zien .... moet je op de harde bank zittten hahahahaha.zijn jullie ook nog onder de waterval gaan staan? Het is hier nu 16 graden , helaas wel bewolkt en af en toe regen. Vandaag gewerkt..laatste dagje morgen vertrekken wij ook. Zodra de kids er zijn piepen we er van tussen. Mijn auto gaat (eindelijk) naar de garage.Hebben ze een week de tijd om alles te fixen. ik weet niet of ik internet op mn adres in de ardennen heb. dus het kan zijn dat we tijdelijk van de radar verdwijnen. dan sms ik met San zn mobi oke.
    jullie nog veel fun met alle avonturen ...en we houden kontact xxxxx

• 19 Oktober 2012 - 11:10

Bob Severijnse:

Je reisverslagen gelezen, Marijke, leuk en herkenbaar uit onze eigen tocht. Hoe ervaren de "nieuwelingern" dit sprookje? Daar soms regen, hier veel regen en behoorlijk fris. Verder alles OK.Geniet maar .Ben benieuwed naar je verder verslag. Groetjes
    Emmy en Bob

• 21 November 2014 - 15:31

Marjan Hoorn Giliam:

Leuk verhaal, mijn vader heeft daar ook gezeten!!!!

Ik woon al heel lang in Canada, maar woonde vroeger in Haarlem aan de Kloppersingel?
    Jij woonde iets verder op bij dr.kuijperschool???
    Tot horens