Kanchnaburi - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Helma/Floor Marijke/Will - WaarBenJij.nu Kanchnaburi - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Helma/Floor Marijke/Will - WaarBenJij.nu

Kanchnaburi

Blijf op de hoogte en volg Helma/Floor Marijke/Will

17 Oktober 2012 | Nederland, Haarlem

Om even over 8 vertrokken uit Bangkok opweg naar de drijvende markt bij Damnoen Saduak in de delta van de Chao Phrya.Nita onze gids praat onze oren van ons hoofd om ons zo veel mogelijk te vertellen, alleen lijkt haar stem op en kraai. De jongens zijn dus al naar achtere verhuisd in de auto, en Helma en Marijke zijn nu de klos. Maar ze doet haar best.Het is wel een luxe hoor een eigen chauffeur en gids je hoeft dus helemaal niets te regelen. Je weet het elk nadeel heeft zijn voordeel. Goed via een longtail boot door de klong kwamen we aan bij de druivende markt.Met kleine bootjes (sampans) wordt handel gedreven. De een verkoopt fruit de andere groenten of vlees. Helaas is het wel erg toeristische geworden, vroeger werd er alleen maar fruit,groenten en andere etnswaren verkocht nu ook al kleding en andere prularia. Ook wij zijn in een klein bootje gestapt en hebben ons rond laten varen wat ook wel wat had. In Kanchanaburi hebben we gelunched aan de River Kwai heerlijk gegeten. Het is nog steeds droog en geen onweer misschien boffen we deze keer. Na de lunch zijn we naar de begraafplaats gegaan waar de kijgsgevangenen liggen 6982 in totaal waarvan 1896 Hollandse jongen erg indrukwekkend. De begrafplaats bevindt zich op de plaats waar vroeger het krijgsgevangenkamp lag.
Op weg naar ons volgende Hotel. Jongens dit willen jullie niet weten. Midden in een prachtig natuurgebied zitten we rond om mooie bloemen en vogels. Weer een nieuw avontuur op een vlot de rivier af met een behoorlijk stroomversnelling. Gelukkig hadden we 2ervaren jongens die van wanten wisten. Wel weer allemaal natte onderbroeken maar dat mag de pret niet drukken. Net heerlijk gegeten en nu naar bed.

• 17 Oktober 2012 - 20:11

Natasja En Sander:

zoveel al weer mee gemaakt. leuk om elke dag wat van jullie te horen. hier komen ook thaise tempraturen aan ...ze zeggen weer 20 graden :0 .laat ik nu net de zomerkleding opgeruimd en de winter erbij gehaald .... tja , wel leuk in de ardennen. lijkt me heerlijk wat warmer weer.
    dikke knuf voor U All....

• 18 Oktober 2012 - 09:21

Sonja & Dimitri:

Hi vakantie-gangers, goed om te zien dat alles goed verlopen is. Tip: geef de gids af en toe een kauwgombal...is die even stil. Geniet ervan en leuk om te lezen hoe het gaat. Heel veel plezier en groetjes en knuf voor jullie allen.

• 18 Oktober 2012 - 09:21

Sonja & Dimitri: