fietsen en koken - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Helma/Floor Marijke/Will - WaarBenJij.nu fietsen en koken - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Helma/Floor Marijke/Will - WaarBenJij.nu

fietsen en koken

Blijf op de hoogte en volg Helma/Floor Marijke/Will

16 Oktober 2012 | Nederland, Haarlem

Hallo Luitjes wij zijn net terug van weer een nieuw avontuur. Om 8,00 uur opgehaald met een busje en door files en drukte naar de andere kant van Bangkok gereden. Met de longtail boot naar de overkant gebracht daar stond onze fietsgids te wachten, Ja waant je echt in een oerwoud en paradijs. Door een smal pad langs de meest prachtige bloemen kwamen wij aan waar onze fietsen stonden. Twee uur lang op de fiets gezeten langs de meest prachtige bomen,bloemen,vogels en vlinders. Midden in het oerwoud stonden ook daar prachtige tempels met Buddha. Ook vandaag zagen wij de bui al aankomen maar wij waren net oprijd binnen.
Daar stond ons de keuken te wachten. Helma en Marijke kregen een bloem in ons haar gespeld en alle vier natuurlijk een schort voor. In de keuken zagen wij 4 wokken staan. Alle vier moesten wij (ook de mannen) een gerecht klaar maken. De een nog lekkerder als de ander. Zelfs Floor en Will hebben het er goed van afgebracht. De tafel was voor ons feestelijk gedekt waar wij onze eigen gerechten mochten opeten, smullen was het. Als toetje (niet zelf klaargemaakt) een overheerlijke mango waabij je je vingers bij aflikt.Onze kok leraren (een echtpaar) waren schatten. Weer een indrukwekkende dag wat is Thailand mooi.
Helaas zijn de foto's die we jullie erg graag willen laten zien nog niet gelukt. Wij hebben het idee dat we al weken op vakantie zijn.
Morgen vroeg op dan verlaten wij Bangkok.
Liefs de 4 muskatiers

• 16 Oktober 2012 - 13:58

Sil, San En De Kids :

Lieve Luitjes,

Wat klinken de verhalen allemaal heerlijk!!!
    Wij hebben erg veel zin om jullie Thaise kookkunsten te proeven als jullie weer in de regenachtige koude kikkerland terug zijn.
    Hier regent het vooral erg hard en veel. Jenayla is de laatste twee hockeylessen als een verzopen katje van het veld gekomen.
    Jammer dat de foto's nog niet gelukt zijn! Ideetje om ze via hotmail rond te mailen?
    Fijn om te horen dat jullie zo genieten!!
    We kijken uit naar de volgende verhalen!

Heel veel liefs en dikke knuffels

van ons Sil, San, Jenayl en Jillz xxxxxxxxx

• 16 Oktober 2012 - 19:43

Natasja En Sander:

Zelf gekookt ... en geen dode rat of gefrituurde vleermuis? Dan stel ik voor dat we dat in nederland te proeven krijgen. Dus wel het recept bewaren :). wij hebben vandaag voor het eerst de winterkost gegeten. Boerenkool met Hema worst ...ook erg lekker ...
    En nu al het idee hebben om weken op vakantie te zijn ... je bent nu net op dag 3 :}... Dus omgerekend nog maanden te gaan !!! hahahhaah. dat is een teken dat jullie erg genieten...top dus!
    Jammer die foto`s gaan natuurlijk nooit meer lukken ......

Dikke knuf van ons 4 ... uit winderig Nederland ! XXXXXX